08 Jun
08Jun

8.6.20

"גאווה ודעה קדומה"

יוני. חודש הגאווה. נושא קרוב לליבי. ולליבכם? 

נזכרתי בלימודי במחלקה לספרות אנגלית באוניברסיטה. ולמה? כי שם התוודעתי וגם קראתי בשקיקה את "גאווה ודעה קדומה", ספרה הנודע של ג'יין אוסטין. הסופרת הבריטית הנפלאה, בת המאה ה 19, כתבה רומן מתריס ומקסים על דעות קדומות וכובלות לגבי נישואין מתוך בחירה ואהבה בין מעמדות באנגליה האריסטוקרטית והשמרנית של אז.

נראה שבימינו, כאשר נסיך אנגלי עם שיער אדמוני נישא לבת תערובת, שחקנית סדרות דקיקה ואקזוטית וממש לא אנגליה, נראה שפתרנו את הבעיה. איזה יופי! אין יותר גאווה ודעה קדומה.

האמנם?? אולי את עניין המעמדות פתרנו. אך את עניין הבחירה החופשית והנישואין מתוך אהבה, ממש לא! 

צאו וראו את מאבקם של הקהילה הלהטב"ית, שעד היום, מאתיים שנה אחרי שנכתב הספר האלמותי הזה, זקוקה לצאת למצעדים ומאבקים להכרה ומתן זכויות שוות לכל. תסתכלו סביבכם, הגאווה פה! בכל מקום! והדעה הקדומה?? צאו וראו את שר החינוך שלנו עד לא מזמן, תמך בגלוי, בלי בושה, בטיפולי המרה. וזה נורא! והוא לא היחיד. אין סוף לצביעות ולהתחסדות. ואם כבר צביעות, היום בידיעות אחרונות, שער אחורי, (ראו תמונה מצורפת כאן) כתבה גדולה על מדד הפתיחות של ערי ישראל לקהילה הלהטב"ית. תל אביב מקום ראשון!  כמובן. אך תסתכלו היכן ממוקמת פרדס חנה בטבלה... מקום אחרון.

הייתם וודאי מצפים, כמוני, מפרדס חנה, הידועה כמקום מפלט לכל מחפשי הרוחניות והקרבה לטבע, להתברג במקום טוב למעלה, אחרי תל אביב. לא כך? עורי, עורי, פרדס חנה, הזוהי הרוחניות והטבעיות שבה יושבייך ניחנים? זה ההפך מגאווה. הגיע הזמן להתעורר ולנער את הערכים עליהם אתם מתגאים.  

מצעד הגאווה אמנם לא יתקיים השנה, להתקהל הרי אסור, אך הגאווה ממשיכה לשאת בגאון את דגלה! להתחתן מתוך אהבה ובחירה ולהביא ילדים בקלות ובגאווה במדינתנו ולא בגולה! זכויות בסיסיות לכל איש ואישה, איש ואיש, אישה ואישה! 

אני קוראת לכולם, מעל במה זו, שתפו וכתבו גם אתם בחודש יוני, חודש הגאווה! הביעו דעה ומחאה לזכויות שוות לכל אזרח ואזרחית במדינה! חובות כן וזכויות לא?? שירות בצבא, מיסים ושירות לאומי כן? זה המדינה יודעת לדרוש ולקחת! ומה היא נותנת בחזרה?! 

אז בחודש הגאווה, אל תשאלו מה אתם עשיתם בשביל המדינה. זה ברור לכל! תשאלו ואל תוותרו, השמיעו קול ברמה, על מה שהמדינה יכולה לעשות בשבילכם בחזרה!! זה אלמנטרי, כמו שנאמר ב"שרלוק הולמס", ספר מיתולוגי אחר, לא כך?! 

חודש גאווה שמח!


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.