המוח, הלב, הראש ומה שביניהם

התמונה המודרנית שלנו על עצמנו היא זו של מחשבות ואולי פחות של רגשות. אך מה שלאורך ההיסטוריה עושה אותנו ליצורים נפלאים, זה הלב. לאוו דווקא המוח. הלב לא דומה לשום איבר אחר בגוף. יש לו את המוח שלו, את היישות שלנו, הליבה! הלב הוא המקום, העוגן של האישיות. הלב המרגיש אומר לנו את האמת באופן פיזיולוגי. תחשבו על זה. איזה חלק אצלנו מרגיש אהבה באמת? מחסיר פעימה, מאוהב עד כלות הנשמה, מוצף בשמחה, או לחילופין, מרגיש פגוע, כאוב, זקוק לאהבה. קחו לדוגמה כאשר אנו מנסים לשקר. זה הלב שמגיב. המוח מנסה לשדר לנו להישאר בשליטה ולא להילחץ, אך הלב יכול להחסיר פעימה, או להיפך, לבגוד בנו ע"י האצת קצב הפעימות. 

והבטן? מהו מוח הבטן? בבטן, ובמערכת העיכול נמצאת התנועה שלנו, המוטיבציה, ייצר ההישרדות שלנו והצרכים הבסיסיים. תחשבו על הביטויים שאנו משתמשים. באופן לא מודע הם משדרים שיש לנו שם חכמה. כלומר, מוח. ביטיים כמו: "יש לי פרפרים בבטן", "קשה לעיכול", "קל לעיכול", "מתהפכת לי הבטן", "תחושות בטן" ועוד הרבה כאלה, מעידים על כך ששם שוכנת האינטואיציה שלנו, ממנה אפשר לשאוב המון ידע והבנה על דרכי הפעולה שלנו. 

המדע הזה של שלושת המוחות בגופנו הינו מדע עתיק שחובר לממצאים מחקריים חדשים. כבר המצרים הקדמונים ידעו שהלב הינו האיבר הכי חשוב בגוף. שהוא מסמל את מוח הלב, שהוא האופי שלנו, הרגשות שלנו ועוגן האישיות שלנו. גם אריסטוטל היווני ידע שאחד האיברים הראשונים שנוצרים אצל העובר הוא הלב. הלב מתחיל לפעום, לנשום. אי אפשר להתפתח ללא לב, ללא מערכת הדם שלנו היוצאת מהלב ונותנת לנו חיים וכוח חיים. כבר במאה השבע עשרה רופאים ידעו לזהות שהלב גם אחראי על מחזור הדם שלנו והסירקולציה בגופינו ולא רק על הרגשות. אחראי על כוח החיים. 

אנחנו ייצורים רגשיים. המדע המודרני מייחס חשיבות רבה לקשר בין הלב - הרגש, המוח - השכל והבטן - האינטואיצה והייצרים שלנו. 

ולכן, היכולת להבין בראש, את מה שאנו מרגישים כאן ועכשיו נקראת - חיים מתוך מודעות. ככל שנכיר עצמנו יותר כך נהייה יותר קרובים לעצמנו, לצרכים שלנו, למאווים, לדפוסי ההתנהגות שמשרתים אותנו או שלא. ואז אולי נרצה לרכוש לנו דפוסים חדשים. טובים יותר. 

כמאמנת הוליסטית, מומחית באימון NLP ושלושת המוחות, חוויתי על עצמי את התועלת שבחיים מודעים יותר, מודעים לחוזקות שלנו, גם לחולשות, מתוך בחירה ואמונה שהשינוי יתרחש כאשר נאפשר לעצמנו להיות כאן ועכשיו בהרמוניה עם השכל, הרגש והאינטואיציה, היין והיאנג, הגוף והנפש!